Algemene Voorwaarden BeneFIT Studio Wassenaar

Artikel 1: Definities


BeneFIT Studio – Wassenaar is een onderneming die personal training en coaching aanbiedt en staat ingeschreven bij de K.v.K. onder de naam BeneFIT Studio Wassenaar B.V. met KvK nummer 92646115. 
Klanten zijn zij die een overeenkomst zijn aangegaan of degene voor wie een overeenkomst is aangegaan met BeneFIT Studio.

Artikel 2. Aanmelding

2.1. De overeenkomst is persoonlijk en kan niet worden overgedragen aan derden. Uitgezonderd zijn eerste graad familie en / of bewoners met hetzelfde woonadres. Zij kunnen gebruik maken van een ‘BeneFIT-family package’ en gebruik maken van één hetzelfde pakket of abonnement.

2.2. De minimale leeftijd om te kunnen trainen bij BeneFIT Studio is 12 jaar, tenzij anders besloten door het management van de studio.

Artikel 3. Hygiene en kleding

3.1. Het gebruik van een handdoek en schone indoor schoenen zijn om hygiënische redenen verplicht.

3.2. Je dient je te houden aan de kledingvoorschriften: de buik moet altijd bedekt zijn en trainen in een halter-hempje is niet toegestaan.

3.3. Het is niet toegestaan te roken in het pand of voor de deur.

Artikel 4. Afzeggen training 


4.1. Je kunt elke maand twee keer een afspraak afzeggen zonder dat er kosten in rekening worden gebracht. Bij verhindering dien je dit minimaal 24 uur voor aanvang van de training te melden bij jouw eigen personal trainer.

4.2 Trainingen die niet op tijd worden afgezegd of als dit vaker voorkomt dan twee keer per maand zullen in rekening worden gebracht.

4.3. BeneFIT Studio behoudt zich het recht om reserveringen te weigeren of de relatie met onmiddellijke ingang te ontbinden, wanneer de klant herhaaldelijk niet volgens afspraak verschijnt of herhaaldelijk annuleert.

Artikel 5. Kosten

5.1 Betaling vindt plaats volgens de overeenkomt tussen jou en BeneFIT Studio. De betaling dient 14 dagen na factuurdatum door BeneFIT Studio te zijn ontvangen.

5.2. Rittenkaarten en abonnementen worden altijd vooraf gefactureerd.

5.3. Reeds betaalde sessies van zowel rittenkaarten als abonnementen hebben een geldigheidstermijn zoals bepaald op https:// benefitstudio.nl/tarieven-oktober-2023/ . Hierna komen de openstaande credits te vervallen.

5.4. Bij niet tijdige betaling bent in verzuim nadat u door BeneFIT Studio hierop bent gewezen. U heeft de om alsnog het verschuldigde bedrag binnen 2 weken te voldoen. Na het verstrijken van de nieuwe betalingsdatum is BeneFIT Studio gerechtigd is om wettelijke rente en buitengerechtelijke kosten op grond van artikel 6:96 lid 2 onder c en lid 5 BW in rekening te brengen. Voorts is BeneFIT Studio bevoegd om u de toegang tot onze faciliteiten te weigeren.

5.5. Indien BeneFIT Studio een niet betaalde rekening uit handen geeft aan een incasso-bureau, komen alle gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten voor rekening van de in gebreke zijnde klant.

5.6. BeneFIT Studio behoudt zich het recht de prijzen te wijzigen.

Artikel 6. Abonnementen


6.1. De betaling van abonnementen verloopt via een automatische incasso en zal 1 week voor de start van de nieuwe periode van 4 weken plaatsvinden. Hierdoor zitten de eerste 2 incasso’s vaak iets dichter op elkaar, maar daarna zullen deze elke 4 weken volgen.

6.2.. Je krijgt per 4 weken nieuwe credits toegewezen. Vervolgens heb je 5 weken om deze credits te gebruiken, zodat je een week extra de tijd hebt om de trainingen eventueel in te halen. Anders dan bij de rittenkaarten, verlopen de credits na deze 5 weken. Door deze beperkte geldigheid, kunnen we de abonnementen voor deze interessante prijs aanbieden.

6.3. Met Personal Small Group Training schrijf je je in voor een vaste training. Jouw abonnement is dus gekoppeld aan een vaste dag & tijd. Hierdoor kunnen we deze training voor een voordelige prijs aanbieden, maar dat betekent dus dat dit abonnement wat minder flexibel is dan bij een personal training of personal duo training abonnement. Je kunt jouw training dus helaas niet op een ander moment inhalen

6.4. Na de minimale periode van het abonnement wordt het abonnement steeds automatisch verlengd met 4 weken. Houd hierbij dus rekening met een maand opzegtermijn.

Artikel 7. Beëindiging & pauzering personal training

7.1. (Gedeeltelijke) restitutie van het gefactureerde bedrag is niet mogelijk.

7.2. Wanneer alle credits op zijn, kan je verlengen door een nieuw(e) rittenkaart of abonnement te kiezen. Bij een rittenkaart is er geen opzegtermijn. Bij een abonnement is er na de minimale duur van het abonnement een opzegtermijn van 1 maand. 
 7.3. Rittenkaarten worden niet automatisch verlengd. Abonnementen worden na het aflopen van de abonnementstermijn automatisch verlengd met inachtneming van een maand opzegtermijn.

7.4. Is er sprake van ziekte en / of een ernstige blessure, dan is het mogelijk een abonnement tijdelijk te pauzeren. Dit dient u schriftelijk te melden door te mailen naar info@benefitstudio.nl . Er moet sprake zijn van een ernstige blessure zoals breuken, spierscheuringen, e.d. waardoor u niet aan enige fysieke activiteit kunt doen. Bij o.a. vermoeidheid, verkoudheid e.d. is het niet mogelijk uw overeenkomst te pauzeren. Als u gedurende een periode van langer dan één maand geen gebruik kan maken van onze dienstverlening als gevolg van een aantoonbare blessure of ziekte, dan wordt de contractperiode aansluitend verlengd met deze periode zonder dat er over deze periode extra abonnementskosten in rekening worden gebracht.

Artikel 8. Aansprakelijkheid en privacy

8.1. Je dient de trainingsmaterialen te gebruiken volgens de aanwijzingen van jouw personal trainer.

8.2. Het is niet toegestaan gebruik te maken van de apparaten en faciliteiten indien u onder invloed bent van drank, drugs, medicijnen of als doping aangeduide middelen.

8.3. Je maakt op eigen verantwoordelijkheid en risico gebruik van de faciliteiten.

8.4. BeneFIT Studio is niet aansprakelijk voor verlies of diefstal van eigendommen tijdens het verblijf in de studio.

8.5. De klant begrijpt dat door fysieke activiteit mogelijke blessures of andere complicaties kunnen voorkomen zonder dat dit ontstaan is uit nalatig handelen van BeneFIT Studio.

8.6. BeneFIT Studio sluit iedere verantwoordelijkheid van haar of één van haar personal trainers uit voor persoonlijke schade van een klant of introducees tijdens of na het verblijf in de studio of een andere trainingslocatie, waarbij al dan niet gebruik wordt gemaakt van de aanwezige faciliteiten.

8.7. ledere klant vrijwaart BeneFIT Studio voor iedere aansprakelijkheid jegens derden voor schade welke de betreffende derde heeft geleden tijdens zijn of haar aanwezigheid ten gevolge van handelen of nalatigheid van de klant.

8.8. BeneFIT Studio is nimmer aansprakelijk voor enige indirecte schade van de klant of derden, waaronder mede begrepen gevolgschade, gederfde inkomsten en schade als gevolg van onjuiste of onvolledige verkregen informatie.

8.9. Wijzigingen in uw postadres, e-mailadres, bankrekeningnummer en telefoonnummer dient u tijdig schriftelijk of elektronisch aan BeneFIT Studio Den mede te delen.

8.10. De persoonlijke gegevens van de klanten zijn strikt vertrouwelijk en worden door BeneFIT Studio uitsluitend voor administratieve en trainingsdoeleinden gebruikt.

Artikel 9. Openingstijden, beschikbaarheid en reglement

9.1. BeneFIT Studio heeft het recht de openingstijden, roosters en algemene voorwaarden te wijzigen. Indien deze wijzigen zal je daar tijdig van op de hoogte worden gesteld.

9.2. BeneFIT Studio zal zo goed mogelijk haar best doen voldoende beschikbaarheid te creëren om training sessies is te plannen, maar houdt zich niet verantwoordelijk voor niet beschikbare tijden.

9.3. Tijdens officiële en erkende feestdagen heeft BeneFIT Studio het recht om gesloten te zijn.

9.4. BeneFIT Studio koppelt je aan één of meerdere personal trainers, -coaches en / of specialisten uit het BeneFIT team. Bij ziekte, vakantie, uitval of beëindiging van de samenwerking tussen BeneFIT Studio en jouw personal trainer, -coach of specialist zal BeneFIT Studio jou aan een andere de personal trainer, -coach of specialist koppelen. De overeenkomst is tussen jou en BeneFIT Studio en niet met één van de personal trainers, -coaches of specialisten uit het team.

Artikel 10. Gezondheidsverklaring


10.1. De klant verklaart het PAR-Q-formulier naar waarheid te hebben ingevuld en BeneFIT Studio op de hoogte te hebben gesteld van alle medische gegevens en -geschiedenis.

10.2. De klant is verplicht veranderingen omtrent de medische gegevens te melden aan BeneFIT Studio.

Artikel 11. Klachten

11.1. Klachten over de uitvoering van de Overeenkomst dient u zo snel mogelijk schriftelijk in bij BeneFIT Studio via info@benefitstudio.nl, doch uiterlijk binnen 4 weken nadat u de gebreken heeft geconstateerd, tenzij dat redelijkerwijs niet van u verwacht kan worden. Deze klachten dienen volledig, duidelijk omschreven en voorzien van eventuele bewijsmiddelen te zijn. 
 11.2. Het niet tijdig indienen van een klacht kan tot gevolg hebben dat u de rechten terzake verliest.

11.3. BeneFIT Studio beantwoordt de door u ingediende klachten zo snel mogelijk, doch uiterlijk binnen 4 weken, gerekend vanaf de datum van ontvangst. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, antwoordt BeneFIT Studio per omgaande met een bericht van ontvangst en een indicatie van de termijn waarbinnen u een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

11.4. Als de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

Artikel 12. Recht

Op alle Overeenkomsten waarop deze voorwaarden van toepassing zijn verklaard is Nederlands recht van toepassing tenzij op basis van dwingend recht anders wordt bepaald. Uitsluitend de Algemene Voorwaarden van BeneFIT Studio zijn van toepassing.